2016. június 18., szombat

Második rész



Ültem a járőrautóban és nem tudtam kiverni a fejemből a lányt. Folyamatosan csak rá gondoltam, mint akit megbabonáztak, de nem hittem az ilyenekben, abban a pillanatban viszont, ahogy a szemem elé került nem tudtam elfordítani a fejem.
A kék szemek egyszerűen nem engedték, hogy az agyam dolgozzon és ezzel megparancsoljam magamnak elkapjam a tekintetem róla. Egyetlen nő sem tudta ezt kiváltani belőlem, amit a fiatal lánynak sikerült.
Erőt véve magamon kiszálltam az autóból, majd elindultam a rám várakozó férfi felé, akinek az arcáról már lelehetett olvasni a haragot és a dühöt. Lemertem volna fogadni, hogy ismét a balhés banda csinált valamit a farmon, amivel kivívták az öreg haragját.
Mr. Taylor nem volt a városiak kedvence, de ez nem is volt meglepő, mindenért megtette a bejelentést, amivel a mi munkánk is csak megnehezítette.
Üdv Mr. Taylor – nyújtottam fél a kezem.
Az öreg szorítása erős volt a sok éves kemény fizikai munkától, az arcán a fáradság jelei mutatkoztak, mint aki nem aludta ki magát.
Megint randalíroztak a fiatalok a birtokon. Szét zavarták a nyájat és lesérültek a birkáim – kezdett bele, minden bevezetés nélkül a kopaszodó férfi.
Barna szemeiben a harag felcsillant, ahogy az enyémbe fúrta őket.
Látta is őket?
Nem kellett látnom – csattant fel. – Hallottam a motorjuk zaját miközben károkat okoztak nekem.
Rendben Mr. Taylor. Megírjuk a bejelentést és elkapom a fiúkat – mondtam nyugodt hangon, de már az agyamra ment az idős. Hetente legalább kétszer kikellet hozzá jönnöm felvenni a panaszát.
Az autóhoz visszasétálva, kivettem a már kikészített tömböm, majd írni kezdtem az öreg vallomását. Szinte már rutinból írtam meg a sorokat, majd felé tartva a tollat vártam, hogy aláírja a nevét.
Negyedóra elteltével már ültem is vissza a kocsimba, hogy bevigyem az iratokat a kapitányságra.
A farm távol volt a várostól, akár csak a legtöbb ranch így a fiatalok, akik a motorozással ütötték el az idejüket, legtöbbször belefutottak az ilyen farmokba, némelyikben igen csak nagyobb kárt csinálva, amit ők játéknak fogtak fel.
A balhés banda volt a legrosszabb mind közül. Az öt fős társaság előszeretettel csinálta a cirkuszokat még sem tudtuk őket elkapni vagy bármit is rájuk bizonyítani. Okosak és rafináltak a fiúk, de vártam a napot mikor hibáznak. Hiába tudtam, hogy ők az elkövetők, nem tudtam rájuk bizonyítani semmit sem.
A városba visszaérve megpillantottam Jonas unokahúgát, aki egy rózsaszínes-kék biciklit tekerve nézelődött.
Elmosolyodva lassítottam, majd megnyomtam a sziréna gombját, ami megpettyent figyelmeztetve a lányt, hogy álljon meg.
Fogalmam sem volt miért is akarom megállítani, de megtettem.
Ahogy hátrapillantott a mosolyából vigyor lett és megállva a bicikliével mögé húzódtam.
Jogosítványt, forgalmit kérek – mondtam, ahogy kiszálltam a kocsiból.
Ha, nagyon viccesek vagyunk ma – nevetett fel a lány.
Szép canga – mutattam a bicikliére, ahogy becsapva az ajtót elindultam felé.
Jonas bácsitól kaptam ajándékba. Szerinte nem élek egészséges életet és ez segíteni fog formában tartani.
Hosszan szívtam be a levegőt, mielőtt kétértelmű célzást nem tettem volna a mondatára. Túl fiatal volt hozzám és túlságosan is ártatlan, ennek ellenére szemlátomást mértem végig hosszú lábait, vékony derekát, egész a formás arcáig.
Neki dőlve a kocsim orrának figyeltem a lányt.
Merre tekersz?
Csak nézelődtem – vonta meg a vállát. – Kíváncsi voltam mi van a picike városban, amit még nem láttam.
Ha végig mész a főutcán már mindent láttál – nevettem el magam.
Mögöttünk motorok bőgtek fel és haladtak el mellettünk, amitől sóhaj hagyta el a számat, főleg mikor az első visszafordult, nem törődve a csekély forgalom akadályozásával.
Összefonva a karom vártam, hogy a fiú megálljon mellettünk és leállítsa a motorját.
Luke – mondta ki hangosan a nevem a fiú, levéve a bukósisakját.
Hosszúkás fekete haja szétomlott a fején, zöldes szemeit először rám szegezte, majd a lányra, felmérve magának a csinos Trudi-t.
Ruben – biccentettem felé, hogy vissza irányítsam magamra a figyelmét.
Hozzád indultam. Az erdőben találtunk csapdákat semmi jelzés nélkül.
Én meg titeket kerestelek – válaszoltam, a hangomból a kezdetleges jókedvem el is illant, amit a lány okozott.
A fiú ismét Trudi-ra nézet. – Ruben vagyok – nyújtotta felé a kezét. – Gondolom te leszel Jonas unokahúga. Trudi.
Túl kicsi ez a város – mosolygott rá a lány, elfogadva a kéz fogást, amitől megfeszültem.
Nem tetszett, ahogy Ruben a lányra néz. Ismertem azt a tekintetett, mikor végig méri magának, elképzelve mit is tudna vele kezdeni. Én is így nézhettem rá a délelőtt folyamán és undorodtam magamtól, de legfőképpen féltékeny voltam, ahogyan a lány a fiúra vigyorgott.
Megint a Taylor farmon randalíroztatok – szólaltam meg morogva. – Figyeld meg, beviszlek a fogdába meg a csürhe bandádat is.
Most kivételesen nem mi voltunk – fordította felém a fejét. – Mi fent voltunk a hegyen. Megint a szomszéd városból jöttek át a fiúk. Találkoztunk velük, de el is szeleltek.
Ne hazudj nekem – szűkült össze a szemem. – Kotrogy haza. Később még felkereslek meg a bandát is.
Jössz vacsira megint? – vigyorodott el, és egy rövid pillanatra lehunytam a szemem.
Nem hiszem. Mondd meg Keila néninek, hogy később benézek, de nem maradok.
Te tudod – rúgta be a motorját. – Mit kezdesz a csapdákkal?
Utána nézek – néztem az ég felé, majd a fiúra. – Ne cirkuszoljatok, mert nem húzlak ki a szarból, ha elfajul a helyzet.
Pedig gondoltam ennyit csak megtennél az öcsédért – nevetett fel a fejére kapva a sisakját, majd nagy gázt adva elszáguldozott mellettünk. Megfordulva az utca közepén egy kerékre kapta a krosz motorját, felvágva a lány előtt, aki kidülledt szemekkel figyelte, hogyan is halad el előttünk.
Felvágós barom – motyogtam az orrom alatt.
Szóval ő az öcsike – szólalt meg Trudi, de nem is pillantott rám. Ruben-t nézte, aki kerülgetni kezdte a kocsikat, majd elkanyarodva eltűnt a szemünk elől.
Csak a féltestvérem – javítottam ki gondolkodás nélkül. – Semmi hasonlóság nincs bennünk a vezetéknevünk leszámítva.
Kár – mondta halkabban, és zavartan rám nézet, mikor felvontam a szemöldököm. – Én most megyek – nevettet fel kínosan.
Gondolom úgyis találkozunk később – löktem el magam a kocsitól.
Biztos – mosolyodott el. – Szia rendőrbácsi.
Szia Tündérke.
Elkaptam róla a tekintetem, megperdülve indultam a kocsim ajtaja felé, miközben lehunytam a szemem. Hangosan mondtam ki a becézést, ami a fejemben motoszkált, és ettől kellemetlenül éreztem magam. Kiakartam kezdeni egy tőlem jóval fiatalabbal és az sem érdekelt, hogy a főnököm unokahúga. Komoly problémák voltak a fejemmel, ha már ilyenek jártak benne.
Beszállva a kocsiba a tenyerembe temettem az arcom, mikor meggyőzöttem róla a lány már elment.
Te barom állat – korholtam meg magam. – Tündérke, mi?



Két nap elteltével már kezdtem felmérni a városkát. Nem volt nehéz dolgom. A munkatársaim, akik a kapitányságon titkárnői munkát végeztek folyamatosan az emberek közt tartottak. Lemertem volna fogadni, hogy ezt is Jonas bácsi mondta nekik, mivel az utóbbi időben eléggé elhanyagoltam a társadalmat.
Rebbeca volt a kedvencem a két nő közül. A vörös hajú nő, a negyvenes éveiben járhatott és az első pillanatban levehető volt, hogy oda van a nagybátyámért, aki viszont tudomást sem akart venni róla. Már sajnáltam a nőt, mikor barna szemeivel éhesen nézet a férfi után, ő pedig csak jött és ment az irodában.
Rebbeca munkája volt, hogy felvegye a telefonokat, majd iktassa a bejelentést, továbbítva Suzy-nak, aki a rádióba mondta ki merre van és merre is kell menniük.
A poén kedvéért a két nőtől én is kaptam egy rádiót, így nem kellett a telefonomon hívogatniuk és fontos személynek néztem ki, mikor a biciklimen ülve recsegni kezdett a készülék az oldalamon. Sajnálatos módon én csak egy régebbi kézi rádiót kaptam, amit elvileg már nem is használhattak volna a kapitányságon.
Kicsim figyelnél egy kicsit a rádióra? – kérdezte Suzy, ahogy elhaladt mellettem sietve.
Barna haja csak lobogott mögötte, mikor futásnak eredt a raktár felé.
Most lesz káosz – nevettem el magam megperdülve a székemen.
Segítek – kacsintott rám Rebbeca.
A két íróasztal egymással szemben volt, én pedig a szélére kaptam egy gurulós széket, hogy mindig a lányok közelében legyek.
A munkám egyszerű volt. A papírokat elkellet vinnem a postára vagy a hivatalba. Nem volt nagy ördöngösség, ez volt Rebbeca munkája haza felé menet, de nem tudott volna Jonas bácsi más munkát kiszabni rám, hogy maga mellett tartson, így én lettem a lóti-futi.
Rebbeca egy papírt tolt elém, mikor a gépét nyomkodta, és már el is vigyorodtam.
Luke-t küldd ki a Morgan farmra. Jonas-t pedig hívd vissza, mert nem sokára jönnek hozzá.
Sima ügy. – mondtam a fejemre húzva a mikrofont, majd lenyomtam a gombot. – Mz/x, Mz/x Jonas bácsi – nevettem el magam. – Tessék visszajönni, mert randija lesz.
De megváglak te lány – morogta a nagybátyám, amitől elkapott minket a nevetés. – Mit keresel a rádiónál?
Előléptettek – válaszoltam. – Most pedig szállj ki a vonalból, és siess vissza. Luke?
Igen? – vihogott bele a férfi. 
– Ki kell menned a Morgan farmra. Valami zűr van kint. Tuti a kukoricásban hagyott jelekről lesz szó.
Túl sok tv-t nézel – nevetett a férfi. – Öt perc és ott vagyok.
Levettem a fejemről a készüléket, majd hátra dőltem a székemben.
Nem kell kimenni? – pördültem Rebbeca felé. – Unom magam itt bent.
Elszaladhatsz a postára, ha van kedved.
Oké. Amint Suzy visszajön elindulok.
Rendben – motyogta, tovább dolgozva a gépén. – Holnap bent tudnál maradni?
Persze. Miért?
Rendbe kellene tenni az iratokat a raktárban. Ma hozzák át és el kellene rakni őket.
Szerintem menni fog.
Suzy öt perccel később jött vissza a kezében egy halom mappával, amit csak az asztalra levágva felsóhajtott. Nem vártam meg, hogy mik azok. Amúgy sem tudtam volna, így csak felkaptam a postát és már szaladtam is kifelé, ahogy a magassarkúm engedte.
Már felirkáltam egy cetlire mit is kell vennem, ha Jonas bácsi elvisz a másik városba, hogy bevásároljunk, de folyton csak este mentünk haza, mikor már nagyon fáradt volt.
A seriffek élete nem volt a legegyszerűbb a picike városban.
Jonas bácsi és Luke volt a két személy, akik az utcákat járkálták non-stop készen állva, hogy jön a hívás, mikor kell visszajönniük az irodába. Rajtuk kívül még dolgoztak páran az őrsön, de az ő munkájuk olyan könnyűnek tűnt, még sem hittem el, hogy kíméletes velük az élet. A rendet mindenkivel bekellet tartatni, nem számított, hogy családtag vagy rokon, rájuk is ugyan úgy vonatkoztak a dolgok.
A kis fonott kosaramba dobtam a borítékokat, ami a biciklimen volt felerősítve és már fel is szálltam, hogy megjárjam a küldetésem.
A telefonom egyfolytában csak csipogott, ahogy az otthon hagyott barátok a hogylétem felől érdeklődtek, mégis ritkán írtam nekik vissza, egyedül Slyvia-nak válaszoltam a többiek ráértek, mikor már tényleg nagyon unatkoztam.
A kicsike városkában az volt a legjobb, hogy minden egy helyen volt. A posta nem volt messze az őrstől, ahogy a többi főbb épület sem.
Bámészkodva tekertem a kényelmes tempómat, élvezve a kevés napfényt, amiben részem volt, mikor egy zöldes motor lassított le mellettem, míg a többi tovább ment, hangos morajt hagyva maguk után.
Szia Trudi – vigyorgott rá a fiú.
Szia Ruben.
Hova ilyen nagy lendülettel?
Felnevettem, ahogy a fiú előadta magát. – A postára. Ti?
Csak a szokásos szabad nap – húzta meg a gázt, amitől ugrott egyet a motorja. – Van kedved kijönni velem?
Nem hiszem. Nem szeretem a száguldozást.
Vigyázok rád.
Majd legközelebb – mosolyogtam rá.
Szavadon foglak – csapta le a sisakja üvegjét és már a többiek után száguldozott, egy kerékre kapva a motorját.
Lekanyarodva a járdára megálltam és a támlának döntöttem a biciklim, majd bementem az épületbe.
Nem kellett sorban állnom, míg nem csekkel vagy ahhoz hasonlóval zavartak át. A legtöbbször csak bekukucskáltam az ablakon, megelőzve a sort és beadtam a borítékokat, amiket a bent ülő idős hölgyek már el is tettek egy külön polcra.
A telefonom nyomkodva léptem ki az ajtón, és félre állva meredtem a készülékre.
Ismeretlen.: Mit csinálsz Tündérke?
Én.: Ismerlek?
Vártam a válaszra, ami nem sokkal később meg is érkezett.
Ismeretlen.: Azt hiszed, hogy igen, közben nem tudod, hogy mi is jár a fejemben.
Én.: Előre jelzem, pszichopatákkal nem állhatok szóba.
Ismeretlen.: Pedig minden nap megteszed, mikor reggel viszonozod a köszönésem.
A szemem hatalmasra kerekedett, ahogy felfogtam mi is az ismeretlen szám. Az arcomon egy vigyor terült el, miközben gyorsan nyomkodni kezdtem a kijelzőt.
Én.: Ennyire nem unatkozhatsz rendőrbácsi. Most is a farmon kellene lenned.
Ismeretlen átnevezve: Rendőrbácsi.
Trudi átnevezve: Tündérke.
A kezem a szám elé kapva nevettem el magam, majd a zsebembe tettem a készüléket, hogy visszainduljak a rendőrségre.
A mellkasomban valami furcsa érzés kavargott, amitől üresnek éreztem, mégis mintha kevés lett volna benne a hely.
A férfi megszerezte a számom, csak azért, hogy írjon nekem, aminek inkább kellett volna ijesztőnek lennie, mint félvillanyozónak.
Mikor beléptem a kapitányság ajtaján és végig mentem a kis folyóson, hogy megkerüljem a pultot visszatérve a két nőhöz, az arcomon még mindig ott volt a vigyor.
Mi történt abban a negyedórában még nem voltál itt? – kérdezte Suzy, az arcom tanulmányozva. – Nyertél a lottón?
Dehogy – nevettem fel hangosan. – Jó a kedvem, ennyi. Amúgy láttam a balhés bandát. Szabadnaposok – ültem le a székemre, a telefonomat kitéve az asztalra.
Remek, akkor ma megsokasodik a bejelentések száma – sóhajtott fel Rebbeca. – Komolyan egyszer valaki leveri azokat a fiúkat a motorról.
Nem rosszak, csak elevenek – szólaltam meg.
Nem ismered még őket – forgatta meg Suzy a szemeit, visszatemetkezve az előtte lévő iratokba, majd egy másik papírt elővéve irkálni kezdett.
Kioldva a telefonom olvasni kezdtem az üzeneteimet.
Rendőrbácsi.: Kint is vagyok, de a telefonom érdekesebbnek tűnik, mint a bejelentés.
Én.: Gondolom mennyire. Találkoztam Ruben-nel. Mentek ki motorozni, vigyázz az úton.
Rendőrbácsi.: Aggódsz értem? Jó jel.
Én.: Ne legyél öntelt.
A telefonom az asztalra dobtam, rákönyökölve figyeltem a két rám meredő szempárt.
Mi az? – vontam fel a szemöldököm.
Semmi – mondták egyszerre, hatalmas mosollyal az arcukon.
Kellene valamiről tudnunk? Ki a kedves illető, aki ilyen vigyort csalt az arcodra? – kérdezte Rebbeca, és éreztem, hogy az arcom elönti a forróság.
Csak a barátok – vágtam rá sietve. – Viccelődnek, hova is kerültem. Ők abban vannak, hogy Hawaii-n süttetem a hasam – folytattam, ami ha azt vesszük nem is hazugság.
Sly egy órán keresztül vihogott a telefonba, mikor elmondtam hova is küldtek a szüleim, míg ő valami táborban felügyeli a kicsiket. Persze, hogy az ő munkája jobbnak tűnt még tegnap, mikor a kockás hasakról mesélt és küldözgette a képeket a szexibbnél-szexibb pasikról.
Ha te mondod – kuncogott Suzy. – Már azt hittem Ruben csavarta el a fejed. Nagy lókötő a fiú.
Aranyos, de ennyi. Túl kisfiú, arról nem is beszélve, hogy hiperaktív.
Ki hiperaktív? – jött a hang a hátunk mögül.
Az öcséd – dőlt hátra a székében Rebbeca. – Elakarta csavarni Trudi fejét.
Nem is – csattantam fel. – Megkérdezte megyek-e vele motorozni. Nem volt semmi.
Ez nála már az első lépés – szólalt meg Suzy. – Amint igent mondasz, nem menekülsz tőle.
Mit válaszoltál? – kérdezte, kissé indulatosan is Luke.
Megpördülve a székemben néztem rá.
Mit kellett volna? – ráncoltam a homlokom. – Megmondtam neki, hogy nem szeretem a motorokat. Nem hazudtam. Nem hiányzik, hogy kitörjem a nyakam.
Luke ajkai féloldalas mosolyra húzódtak a válaszomtól, majd a pultra csapott, elindulva az irodája felé.
Szóljatok, ha ki kell menni.
Rendben – felelte Suzy.
A férfi egyre furcsábban viselkedett, de közben egyre aranyosabb is lett.
A telefonom megcsippantt, és visszafordultam az asztal felé.
Rendőrbácsi.: Jó volt a válasz.
Én.: Örülök, ha tetszett, de ez az igazság.
A nap szépen lassan eltelt, de valami nem hagyott nyugodni.
Jonas bácsi, ahogy visszajött haza zavart azzal, hogy lejárt a munka időm, és már nincs rám szűkség az irodán, így kezdjem magammal otthon, amit akarok, csak ne hagyjam el a házat. Mintha lett volna valami tervem a maradék időmmel.
Elfeküdve a kanapén olvastam az újonnan megkapott könyveket, míg arra vártam, hogy a nagybátyám is haza érjen, majd elmenjünk vacsorázni, ahogyan megígérte nekem. 

8 megjegyzés:

  1. Nagyon örülök h megosztod velünk ezt a történetet. Ígéretes kezdet. Várom a kövi részt, mikor lesz.
    Egyet jegyeznék meg, a helyesírás nem túl pontos. De ez a történetből nem vont le semmit. Pussz

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm! Várom a folytatást!

    VálaszTörlés
  3. Ezt a történetedet is szeretni fogom. :D Hát lesz itt élményben részünk. És engem még a helyesírásod sem zavar. :D :D ( Ha akarod kijavítom szívesen, ne érezd ezt cikisnek :D )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én sem bántásként írtam, csak megjegyeztem. Amúgy én is szívesen segítek, ha gondolod.

      Törlés
  4. Nagyon tetszet. Kivancsi vagyok a foljtatas ra

    VálaszTörlés
  5. Nagyon köszönjük. Reménykedünk benne, hogy a folytatás is elnyeri a tetszéseteket. :D
    Puszink mindenkinek

    VálaszTörlés
  6. Jól érzem, hogy van itt némi nemű dominancia a mi rendőrbácsinkban???? Jujjjj várom a folytatást!!!! Egy újabb csoda tőletek, ami bearanyozza a napomat!!!! ❤️❤️😜

    VálaszTörlés
  7. Megvettetek vajnak kenyérre....
    Tessék, nem elég, hogy az eddigi firkák miatt is elvonási tüneteim vannak - ha nem olvashatom, mert nem kerülök kügyük elé...-erre itt van még egy gyöngyszem.... kész végem van... nagyon szépen köszönöm Nektek!

    VálaszTörlés